Velkommen til YOGA Trondheim

– Yoga i følge Iyengar tradisjonen

Iyengaryoga

Yoga gjør oss i stand til å helbrede det som kan helbredes
– og til å leve med det som ikke kan helbredes.

B. K. S. Iyengar

Om IYENGARYOGA

YOGA i HØST

Høstemesteret starter 14. august

Siste undervisningsdag er 15.desember.

Gratis prøvetime lørdag 26. august kl. 11-12:30

Se timeplanen under «Timeplan og kurs»

HELGEKURS
22.-24. sept

Vi er så glade og stolte over å kunne ønske velkommen Henryk Liskiewicz fra Sydney, Australia til Norge for første gang for å holde et helgekurs! Han har sin Iyengaryogautdanning fra Polen og India og innehar graden Senior Intermediate Certificate på nivå 3. Kurset passer for alle som har trent alle typer yoga i minst 1 år. Henryk er ekspert til å legge opp undervisningen både for de som har trent yoga lenge samt de med kortere yogaerfaring. Undervisningen vil foregå på engelsk.

Les mer om Henryk og om kurset.»Timeplan og kurs».

Bedriftsyoga

Vi kan komme til dere eller dere kan komme til oss. Yoga kan både minske sykefraværet og øke trivselen på jobben.  Yoga øker konsentrasjonen i tillegg har vi gode program for smerterelatert plager som f.eks musearm og ryggvondt.

Yoga for musikere

5-UKERS YOGAKURS. De fleste musikere som spiller et instrument får en holdning som vanligvis er noe asymmetrisk. Gitarister og fiolinister, f.eks hvor en arm gjør en ting og den andre noe annet, og en klarinettist har alltid den ene hånda over den andre. For nesten alle musikere er det en fare for at de runder/krummer på øvre del av ryggen, enten for å lese noter fra notestativet eller fra å sitte og spille. Ved øving i lange perioder og med få pauser er det høy sannsynlighet for at musikeren blir sliten i, og at overkroppen vil synke mere sammen.

Les mer under Timeplan og kurs.

Iyengaryoga

Hos YOGA Trondheim trener vi yoga i følge BKS Iyengar. Han har fornyet den fysiske yogaen og gjort den mer vennlig for kroppen gjennom å gjøre den anatomisk rett og presis.

Iyengaryoga er en aktiv form for yoga. Lærerne er spesielt utdannet til å kunne observere og korrigere elevene. Formålet er å oppnå fysisk og psykisk stabilitet slik at du føler deg bedre. Du kommer til å forbedre din kroppsholdning, få bedre fleksibilitet, balanse og styrke, i tillegg til å øke din kroppsbevissthet, konsentrasjon og tilstedeværelse.

SENIOR YOGA

Når vi blir eldre har musklene og leddene en tendens til stivne, og vi blir mer utsatt for kroniske problem. Yoga kan bidra til forsinke effekten av aldringsprosessen ved å opprettholde mykheten og fleksibiliteten i musklene, holde sinnet våkent og skape harmoni i kropp og sjel.
Lyst til å prøve? Du kan melde deg på kurset eller komme til enkelte timer.

Les mer under Timeplan og kurs.