Timeplan og kurs

Her finner du oversikt over de ulike kursene og semesterets timeplan.

Du melder deg på en yogaklasse. Denne klassen følger du hele semesteret. Dersom du går glipp av en klasse kan du ta denne igjen en annen gang, dersom det er ledig plass.

Timeplan VINTER 2018

Varighet:  vinteremesteret 2018 varer fra 2. januar – 23. februar. 

En klasse varer:  1,5 time

Gratis prøvetime lørdag 6.januar kl. 11-12:30

Timeplan VÅR 2018

VARIGHET: vårsemesteret 2018 varer fra 5.mars-15.juni. 
EN KLASSE VARER: 1,5 time

Trikonasana

Yoga 1 - kurs for nybegynnere

Du lærer de grunnleggende yogaposisjonene,  spesielt de stående posisjonene som bygger styrke. Du vil få en mer bevissthet i kroppen, pusten vil forbedres og du blir mer fleksibel.
Passer for nybegynnere eller deg som har noe erfaring med yoga.

Påmelding

Yoga 1-2 - for deg med litt erfaring

Vi utvider med flere yogaposisjoner og det blir mer omfattende innlæring i de stående posisjonene. Skulderstående, Salamba Sarvangasana, introduseres.
Passer for deg som har litt erfaring med yoga.

Påmelding
Trikonasana

Yoga 2

Vi anbefaler at du følger Yoga 1 eller Yoga 1-2 i minst ett år før du starter Yoga 2. Her blir det en dypere og mere omfattende innlæring av de stående posisjonene.

Vi utvider med balanseøvelser, fram- og bakoverbøyninger i tillegg til at vi går i dybden med Salamba Sarvanasana – skulderstående.

Priser og påmelding

Yoga 3

Yoga 3 kan du følge dersom du har en god praksis og er trygg i Salamba Sarvangasana (skulderstående). Vi går dypere i øvelsene, og de blir holdt lenger.

Vi jobber med mer avanserte stillinger og introduserer hodestående Salamba Sirsasana.

Eka Hasta Bhujasana tett

Senior yoga

Å trene Yoga kan forbedre livene til folk i alle aldre på en rekke måter som f.eks redusere stress, angst og depresjon. Det viktigste er dog at yoga gjør oss i stand til å føle oss bra i hverdagen; forbedrer vår følelse av velvære, gjør oss lettere til sinns og hjelper oss til å sette pris på de viktige relasjonene i våre liv..

Mange av disse fordelene er ikke annerledes for seniorer (60+). Ettersom vi blir eldre har musklene og leddene en tendens til å stivne, og vi blir mer utsatt for kroniske problem. Yoga kan bidra til forsinke effekten av aldringsprosessen ved å opprettholde mykheten og fleksibiliteten i musklene, holde sinnet våkent og skape harmoni i kropp og sjel.

Torsdager kl. 11:45-13:00

Ta kontakt

Restorativ

Restorativ yoga passer for alle. Vi gjør øvelser hvor du vil oppleve dyp og god hvile og avspenning. Dette er noe som alle trenger og har godt av. Klassen har spesielt gode program for vonde rygger, anspente skuldre og nakke samt gjenoppbyggende etter sykdom.

Eka Hasta Bhujasana tett

YOGA for musikere

Det å trene yoga er et perfekt supplement til å spille et instrument, fordi vi i yoga jobber med å oppnå balanse i kroppsbevegelsene og jobber spesielt med å bevisstgjøre hvordan vi holder skuldrene, skuldre, rygg og hofter. Iyengaryoga er kjent for sine terapeutiske anvendelser av yoga til behandling av nakke, skulder, nedre del av rygg, hofter og skader generelt. Vi vet alle at av mange timers øving vil slite på kroppen og vi vil kanskje få belastningsskader. Jorid som skal undervise denne klassen er utdannet musiker (piano, saxofon) og har kjennskap til problemer som musikere kan få ut i fra hvilket instrument de spiller. Jorid vil bruke sin musikkbakgrunn og kjennskap til belastningsskader for musikere til oppbygging av klassene.

Yogaklassen kommer til å ha fokus på

• Kroppsbevissthet; i hovedsak rundt balanse

• Nakke-og skulder problematikk

• Nedre del av ryggen

• Bevissthet rundt pust og avspenning

Du trenger ikke ha noe tidligere erfaring med yoga. Klassen er også åpen for ikke-musikere.

Dag/tid: Tirsdager kl. 10:00-11:30

Sted: YOGA Trondheim, Asbjørnsens gt. 3 på Rosenborg

Priser og påmelding

Bedriftsyoga

Å trene sammen med kolleger styrker samværet og trivselen på jobben. Vi har avtaler med flere bedrifter og spesialtilpasser yogaundervisningen for den enelte arbeidsplassen.

Ta kontakt for en uforpliktende samtale

Ta kontakt