Velkommen til YOGA Trondheim

– Yoga i følge Iyengar tradisjonen

Iyengaryoga

Yoga gjør oss i stand til å helbrede det som kan helbredes
– og til å leve med det som ikke kan helbredes.

B. K. S. Iyengar

Bharadvajrasana 2

YOGA I TRYGGE OMGIVELSER

Vi følger kontinuerlig med på helsedirektoratets anbefalinger i forbindelse med Covid 19-pandemien og tilrettelegger og tilpasse oss situasjonen slik at vi kan trene yoga på en trygg måte, til vi gradvis kommer tilbake til normalen.

SMITTEVERNSREGLER
– Hold deg hjemme hvis du har symptomer på Korona-virsuet
– Ha god håndhygiene.  Antibac  er utplassert flere steder.
– Ingen fysisk nærkontakt mellom elevene. Det vil bli minimalt med  korrigering med berøring av læreren.
– Alle elevene tar med egen matte. Matteplassering 1 meter fra hverandre
– Dersom du ikke har matte, er DET mulig å  benytte de vi har i studioet. De må  rengjøres før bruk med matterens som finnes i studioet.
– Kom i treningstøy slik at det blir minimal bruk av garderobene
– Alle må ha med en håndduk til å dekke over pledd og bolstre
– Alt av YOGA Trondheims utstyr som brukes skal i karantene/isolasjon etter bruk

YOGA for menn

Brigitta Tummon – gjestelærer

Helge-kurs 25-27.september
Les mer under Timeplan og kurs
JULEYOGA

TIMEPLAN for HØSTEN 2020

Høstsemesteret varer fra 10/8-10/12.

Påmeldingsskjema finner du under fanen «Priser og påmelding«. Du kan melde deg på en fast klasse eller flere klasser hver uke, eller du kan kjøpe klippekort.

Jobber du skift og ikke kan binde deg opp til en fast dag, kan du variere fra uke til uke.

Er du borte til din faste klasse kan du  ta igjen den tapte klassen en annen dag.

Gratis klasser tirsdag 11.august og torsdag 13.august (gjelder ikke online yoga)

 

 

Yoga Trondheim

Intro-kurs 5 uker

 Tirsdager kl. 17:30-18:30

Neste intro-kurs starter  tirsdag 11.august.

Aldri trent yoga før? Lyst til å prøve. Da er dette en fin måte å bli introdusert til yoga på

Les mere om kurset under Timeplan og kurs
BKS Iyengar

Iyengar yoga

Hos YOGA Trondheim trener vi yoga i følge BKS Iyengar. Han har fornyet den fysiske yogaen og gjort den mer vennlig for kroppen gjennom å gjøre den anatomisk rett og presis.

Iyengar yoga er en aktiv form for yoga. Lærerne er spesielt utdannet til å kunne observere og korrigere elevene. Formålet er å oppnå fysisk og psykisk stabilitet slik at du føler deg bedre. Du kommer til å forbedre din kroppsholdning, få bedre fleksibilitet, balanse og styrke, i tillegg til å øke din kroppsbevissthet, konsentrasjon og tilstedeværelse.

Den 14.12-18 ble 100-årsdagen hans og hans store bidrag til yogaen verden over feiret: BKS Iyengar´s tidslinje fra Iyengaryogaforeningen i England

Senioryoga

Hvorfor Iyengaryoga?

ALLE KAN TRENE IYENGAR YOGA
Ved å starte med grunnleggende teknikk fra grunnen av blir yoga tilgjengelig for alle. Du vil finne deg selv i å lære yoga, ikke bare å gjøre yoga.
IYENGAR YOGA GIR STYRKE OG SMIDIGHET
Det å jobbe med linjering i hver yogastilling gir effekt. Ved å trene Iyengar yoga regelmessig kan elever oppleve åpnere hofter og skuldre, få mer energi og mindre stølhet allerede etter kort tid.
IYENGAR YOGA LÆRER DEG Å VÆRE TILSTEDE I NUET
På yogaklassene får du detaljerte instruksjoner. Ved å være oppmerksom på kroppen her og nå, slipper stresset taket og du opplever en stillhet og en indre ro.