Velkommen til YOGA Trondheim

– Yoga i følge Iyengar tradisjonen

Iyengaryoga

Yoga gjør oss i stand til å helbrede det som kan helbredes
– og til å leve med det som ikke kan helbredes.

B. K. S. Iyengar

Bharadvajrasana 2

YOGA I TRYGGE OMGIVELSER

Vi følger kontinuerlig med på helsedirektoratets anbefalinger i forbindelse med Covid 19-pandemien og tilrettelegger og tilpasse oss situasjonen slik at vi kan trene yoga på en trygg måte, til vi gradvis kommer tilbake til normalen.

SMITTEVERNSREGLER
– Hold deg hjemme hvis du har symptomer på Korona-virsuet
– Ha god håndhygiene.  Antibac  er utplassert flere steder.
– Ingen fysisk nærkontakt mellom elevene. Det vil bli minimalt med  korrigering med berøring av læreren.
– Alle elevene tar med egen matte. Matteplassering 1 meter fra hverandre
– Dersom du ikke har matte, er DET mulig å  benytte de vi har i studioet. De må  rengjøres før bruk med matterens som finnes i studioet.
– Kom i treningstøy slik at det blir minimal bruk av garderobene
– Alle må ha med en håndduk til å dekke over pledd og bolstre
– Alt av YOGA Trondheims utstyr som brukes skal i karantene/isolasjon etter bruk

YOGA for menn

Brigitta Tummon – gjestelærer

Brigitta kommer tilbake våren 2021

Les mer under Timeplan og kurs

YOGA Trondheim timeplan

TIMEPLAN – HØST 2020

Høstsemesteret varer fra 10/8-10/12.

Påmeldingsskjema finner du under fanen «Priser og påmelding«. Du kan melde deg på en fast klasse eller flere klasser hver uke, eller du kan kjøpe klippekort.

– Jobber du skift og ikke kan binde deg opp til en fast dag, kan du variere fra uke til uke.
– Er du borte til din faste klasse kan du  ta igjen den tapte klassen en annen dag.

Gratis klasser tirsdag 11.august og torsdag 13.august

 

 

Yoga Trondheim

Intro-kurs 5 uker

 Torsdager kl. 17:30

Neste intro-kurs starter  torsdag 7. januar 2021.

Aldri trent yoga før? Lyst til å prøve. Da er dette en fin måte å bli introdusert til yoga på

Les mere om kurset under Timeplan og kurs
BKS Iyengar

Iyengar yoga

Hos YOGA Trondheim trener vi yoga i følge BKS Iyengar. Han har fornyet den fysiske yogaen og gjort den mer vennlig for kroppen gjennom å gjøre den anatomisk rett og presis.

Iyengar yoga er en aktiv form for yoga. Lærerne er spesielt utdannet til å kunne observere og korrigere elevene. Formålet er å oppnå fysisk og psykisk stabilitet slik at du føler deg bedre. Du kommer til å forbedre din kroppsholdning, få bedre fleksibilitet, balanse og styrke, i tillegg til å øke din kroppsbevissthet, konsentrasjon og tilstedeværelse.

Den 14.12-18 ble 100-årsdagen hans og hans store bidrag til yogaen verden over feiret: BKS Iyengar´s tidslinje fra Iyengaryogaforeningen i England

Senioryoga

Hvorfor Iyengaryoga?

ALLE KAN TRENE IYENGAR YOGA
Ved å starte med grunnleggende teknikk fra grunnen av blir yoga tilgjengelig for alle. Du vil finne deg selv i å lære yoga, ikke bare å gjøre yoga.
IYENGAR YOGA GIR STYRKE OG SMIDIGHET
Det å jobbe med linjering i hver yogastilling gir effekt. Ved å trene Iyengar yoga regelmessig kan elever oppleve åpnere hofter og skuldre, få mer energi og mindre stølhet allerede etter kort tid.
IYENGAR YOGA LÆRER DEG Å VÆRE TILSTEDE I NUET
På yogaklassene får du detaljerte instruksjoner. Ved å være oppmerksom på kroppen her og nå, slipper stresset taket og du opplever en stillhet og en indre ro.